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Revues avec Comité de Lecture (Répertoriées dans les bases) Axe A

Publications effectuées dans le cadre de l’EA2114 : Période 2011-2017

Axe A
  1. Chasseigne, G., Giraudeau, C., Lafon, P., & Mullet, E. (2011). Improving students’ ability to intuitively infer resistance from magnitude of current and potential difference information: a functional learning approach. European Journal of Psychology of Education, 1, 1-19.
  2. Chevalier, N., Blaye, A., & Maintenant, C. (2014). La représentation du but dans le contrôle exécutif chez l’enfant. Psychologie Française, 59(1), 5-20.
  3. Combalbert, N., Andronikof, A., Armand, M., Robin, C., & Bazex, H. (2014). Forensic mental health assessment in France: Recommendations for quality improvement. International Journal of Law and Psychiatry, 37, 628-634.
  4. Dambrun, M., Taillandier-Schmitt, A., Loose, F., Maisonneuve, C., Gras, E., Tourret, I. & Uhlen, D. (2015). Reluctance to Use Host Social Services by Ethnic Minorities: The Role of Consensual Separation, Threat to Heritage Culture and Misunderstanding of the Host Society Language. Journal of International Migration and Integration, 4(17), 1251-1269. doi: 10.1007/s12134-015-0456-7
  5. Fernandes Cruz, H. M., Gomes, A. A., Martins, A. M., Leitão, J. A., Clarisse, R., Le Floc’h, N., & da Silva, C. F. (2016). Morning-evening types in kindergarten, time-of-day and performance on basic learning skills, International Online Journal of Educational Sciences, 8(5), 30-41.
  6. Gimenes, G., Pennequin, V., & Mercer, T. (2015). What is the best strategy for retaining gestures in working memory? Memory, 1-9. doi:10.1080/09658211.2015.1049544
  7. Gimenes, G., Pennequin, V., & Taconnat, L. (2016). Sur quels indices jugeons nous la mémoire de travail gestuelle ? L’Année Psychologique, 116, 1, 1-19. doi.org/10.4074/S0003503316000270
  8. Gimenes, G., Pennequin, V., & Sorel, O. (2013). Division of the articulatory loop according to sensory modality using double dissociation. Journal of cognitive psychology, 25(7), 808-815.
  9. Haus, E., Reinberg, A., Mauvieux, B., Le Floc’h, N., Sackett-Lundeen, L, & Touitou, Y. (2016). Risk of obesity in male shift workers: A Chronophysiological approach. Chronobiology International. doi:10.3109/07420528.2016.1167079 (IF 2016: 3.34)
  10. Huré, K., Fontaine, R., & Kubiszewski, V. (2015). Traitement de l’information sociale et profils dans le harcèlement scolaire chez les adolescents. Revue européenne de psychologie appliquée, 65(2), 83-91. doi: 10.1016/j.erap.2014.11.003
  11. Kubiszewski, V., Fontaine, R., Chasseigne, G., & Rusch, E. (2014). Évaluation du bullying scolaire (harcèlement scolaire) chez les adolescents français : validité de l'adaptation française du questionnaire Bully/Victim Questionnaire révisé d'Olweus (1996).  Annales Médico-Psychologiques, 172, 261-267.
  12. Kubiszewski, V., Fontaine, R., Huré, K., & Rusch, E. (2013). Le cyber-bullying à l’adolescence : problèmes psycho-sociaux associés et spécificités par rapport au bullying scolaire. L’Encéphale, 39 (2), 77-84. doi : 10.1016/j.encep.2012.01.008
  13. Kubiszewski, V., Fontaine, R., Potard, C., & Auzoult, L. (2015). Does Cyberbullying overlap with school bullying when taking modality of involvement into account? Computers in Human Behavior, 43, 49-57.
  14. Kubiszewski, V., Fontaine, R., Potard, C., & Gimenes, G. (2014). Bullying, sleep/ wake patterns and subjective sleep disorders: Findings from a cross-sectional survey of French adolescents. Chronobiology International, 31(4), 542-553.
  15. Kubiszewski, V., Fontaine, R., Rusch, E., & Hazouard, E. (2014). Association between Electronic Media and Sleep Habits: Eight-day Follow-up Study with a sample of Adolescents. International Journal of Adolescence and Youth, 19(3), 395-407.
  16. Le Floc’h, N., Clarisse, R., & Testu, F. (2014). Rythmicités de l’attention des enfants et synchronisation, perspective socioécologique. Children’s attentional rhythm and synchronization, socioecological perspective. Psychologie française, 59(2), 111-126.
  17. Loose, F., Tiboulet, M., Maisonneuve, C., Taillandier-Schmitt, A., & Dambrun, M. (2017). Blood pressure and psychological ditress among North Africans in France: The role of perceived personal/group discrimination and Gender. American Journal of Human Biology. doi.org/10.1002/ajhb.23026
  18. Maintenant, C., Blaye, A., & Paour, J.L. (2011). Semantic Categorical Flexibility and Aging: Effect of semantic relations on maintenance and switching. Psychology and Aging, 26(2), 461-466. doi: 10.1037/a0021686
  19. Maintenant, C., Blaye, A., Pennequin, V., & Paour J.L. (2013). Predictors of semantic categorical flexibility in older adults. British Journal of Psychology, 104(2), 265-82. doi: 10.1111/j.2044-8295.2012.02116.x.
  20. Maintenant, C., & Pennequin, V. (2016). Développement de la flexibilité catégorielle : rôles respectifs de la conceptualisation de relation et des forces d'association. L'Année Psychologique, 116 (01), 21-44. doi: 10.4074/S0003503316000300.
  21. Maisonneuve, C., Testé, B., Taillandier-Schmitt, A., & Dambrun, M. (2014). Host populations’ perceptions toward migrants: The effect of private/public settings and the moderating role of threat. International Journal of Intercultural Relations, 41, 45-56.
  22. Pennequin, V., & Combalbert, N. (2017). L’influence des biais cognitifs sur l’anxiété chez des adultes non cliniques. Annales Médico-Psychologiques, 175, 103-107. doi : 10.1016/j.amp.2015.07.040
  23. Pennequin, V., & Lunais, M. (2013). La métacognition chez les adolescents présentant des troubles de la conduite et du comportement : humeurs et expériences métacognitives. Enfance, 4, 303-322. doi: 10.4074/S0013754513004011
  24. Pennequin, V., Sorel, O., Nanty, I., & Fontaine, R. (2011). Métacognition et déficience intellectuelle chez l’enfant et l’adolescent : effet d’un entraînement sur la résolution de problèmes. Enfance, Vol. 2011, Issue 02, 225-244.
  25. Reinberg, A., Riedel, M., Brousse, E., Le Floc’h, N., Clarisse, R., Mauvieux, B., Touitou, Y., Smolensky, M.H, Marlot, M., Berrez, S., & Mechkouri, M. (2013). Circadian Time Organization of Professional Firemen: Desynchronization–Tau Differing from 24.0 Hours–Documented by Longitudinal Self assessment of 16 Variables. Chronobiology International, 30 (8), 1050-1065.
  26. Reinberg, A., Smolensky, M.H., Riedel, M., Touitou, Y., Le Floc’h, N., Clarisse, R., Marlot, M., Berrez, S., Pelisse, D. & Mauvieux, B. (2015). Chronobiologic perspectives of black time—Accident risk is greatest at night: An opinion paper. Chronobiology International, 32 (7), 1005-1018. doi: 10.3109/07420528.2015.1053911
  27. Taillandier-Schmitt, A., & Combalbert, N. (2017). Influence of acculturation strategies on the judgement and punishment of an offender of North African descent. Psychology, Crime and Law. http://dx.doi.org/10.1080/1068316X.2017.1335731 (H :47, Q2)
  28. Taillandier-Schmitt, A., & Michinov, E. (2015). Stéréotypes et attitudes à l’égard de personnes atteintes de cancer : Etude auprès de la population générale et des professionnels de santé. Pratiques Psychologiques, 21, 179-197.

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